• Biz Kimiz
  • Künye
logo
roqos
logo
  • Anasayfa
  • ICT Etkinlik
  • Organizasyon Hizmetlerimiz
  • Gündem
  • Bilişim
  • Telekom
  • Savunma
  • Enerji
  • e-Mobilite
  • Oyun
  • Kariyer
  • Röportaj
  • Dergi
  • Yazarlarımız
roqos
  1. Anasayfa
  2. Bilişim
  3. Yapay Zeka Otomotiv Sektörünü Dönüştürüyor: Şirketlerin Yüzde 86'sı Yapay Zekaya Yatırım Yapıyor
Yapay Zeka Otomotiv Sektörünü Dönüştürüyor: Şirketlerin Yüzde 86'sı Yapay Zekaya Yatırım Yapıyor

Yapay Zeka Otomotiv Sektörünü Dönüştürüyor: Şirketlerin Yüzde 86'sı Yapay Zekaya Yatırım Yapıyor

ICT Media ICT Media
19 Eylül 2025 15:42
Paylaş

KPMG’nin “Küresel Otomotiv Yöneticileri” anketine göre sektördeki her üç yöneticiden biri, önümüzdeki üç yıl içinde iş modellerinin tamamen değişeceğini öngörürken, otomotiv şirketlerinin yüzde 86’sı yapay zekâ ve yeni teknolojilere ciddi yatırımlar yapıyor. KPMG’nin 25'incisini yayımladığı rapor, geleceği bugünden yakalamak isteyen sektör liderleri için beş adımdan oluşan bir yol haritası da sunuyor.

Araştırmaya göre, otomotiv yöneticilerinin yüzde 36’sı, önümüzdeki üç yıl içinde şirketlerinin iş modeli, ürünleri veya operasyonlarının tamamen dönüşeceğini belirtiyor. Şirketlerin yüzde 68’i tedarik zincirlerini aktif olarak yeniden yapılandırırken, yüzde 77’si stratejik ittifakların ve ortaklıkların iş büyümesi için kritik olduğunu düşünüyor. Otomotiv liderleri ayrıca, diğer sektör temsilcilerine göre beş kat daha fazla, müşteri memnuniyetinin uzun vadeli kârlılık için hayati olduğunu ifade ediyor.

Otomotiv şirketlerinin yüzde 86’sı yapay zekâ ve yeni teknolojilere ciddi yatırımlar yapıyor. Yöneticiler, bu yatırımlar sayesinde verimlilik artışı, tedarik zinciri optimizasyonu, daha iyi müşteri deneyimi ve daha akıllı Ar-Ge gibi birçok alanda ilerleme bekliyor. Ancak, teknolojik dönüşümü en büyük tehdit olarak gören yöneticilerin sadece yüzde 20’si bu dönüşüme gerçekten hazır olduğunu söylüyor. Bu hazırlık açığı, hızla büyüyen risklerin kaynağı olarak görülüyor. Üstelik, otomotiv değer zincirinde dijital sistemler ve iş ortaklarının sayısı arttıkça riskler de çeşitleniyor.

"Yol zorlu, fakat liderlik cesaretini gösterenler için fırsatlarla dolu"

Rapor hakkında değerlendirmede bulunan KPMG Türkiye Denetim ve Güvence Hizmetleri Şirket Ortağı ve Otomotiv Sektör Lideri Hakan Ölekli, “Otomotiv sektörü sürekli bir dönüşüm içinde. Ancak daha önce bu kadar yoğun ve aynı anda değişimler yaşanmamıştı. Son on yılda, elektrikli ve yazılım tabanlı araçların yükselişi, araç üretiminin kurallarını tamamen değiştirdi. Tasarımlar değişti, inovasyon hızı arttı, donanım ve yazılım arasındaki sınırlar belirsizleşti. Bugünün üreticileri artık yalnızca mühendis değil, aynı zamanda geliştirici. Tabii dijitalleşme bu tablonun sadece bir kısmı. Maliyet baskıları, jeopolitik belirsizlikler, tedarik zincirindeki kırılganlıklar ve hızla değişen müşteri beklentilerinin sektörde sürekli bir baskı oluşturduğunu da gözlemliyoruz. Bu nedenle sektör liderleri artık değişime ayak uydurmakla kalmıyor, bunun yanı sıra değişimi kendi lehlerine de kullanıyor. Evet, yol zorlu fakat liderlik cesaretini gösterenler için fırsatlarla dolu” dedi.

Dönüşümün liderleri için beş adımlı strateji

Rapor, başarılı şirketlerin izlediği yol haritasını beş maddede özetliyor: Dönüşüme Öncülük Etmek, Teknolojiyi Yönetmek, Güven Kazanmak, Baskı Altında Yol Almak ve Birlikte Başarmak.

  • Dönüşüme Öncülük Etmek: Günümüzde amaç en büyük olmak değil, kârlı büyümede lider olmak. Otomotiv yöneticileri, performansa dair eski yaklaşımları bırakmalı ve bunun yerine uzun vadeli iş başarısına yönelik daha keskin ve stratejik bir yaklaşım benimsemeli. Çinli OEM’ler (Orijinal Ürün Üreticisi) bu alanda öncü; geliştirme süreleri artık 25 ayın altında. Bu sürenin tüm sektör için yeni bir standart olması bekleniyor.
  • Teknolojiyi Yönetmek: Otomotiv sektöründe teknoloji ve yapay zekâ artık fark yaratan değil, vazgeçilmez unsurlar haline geldi. Dijital altyapısını yönetemeyen şirketler rekabette geride kalma riskiyle karşı karşıya. Bugün farklılaşmanın, güvenilirliğin ve yüksek performansın temeli dijital yetkinlikler. Ancak kültürel uyum ve güçlü bir yönetişim olmadığı sürece, teknoloji rekabet avantajı olmaktan çıkıp yük haline gelebilir. Bu, yalnızca daha iyi araç üretmekten ibaret olmayıp sektörün dijital geleceğini şekillendirecek yetkinlikleri ve iş birliklerini şirket kültürüne yerleştirmekle de ilgili.
  • Güven Kazanmak: Marka sadakatinin zayıfladığı ve dijital rakiplerin hızla çoğaldığı bir pazarda, müşteri verileri artık rekabette öne çıkmanın temel şartı. Yalnızca müşterisini derinlemesine anlayanlar güven kazanacak, sadakat oluşturacak ve sektörde kalıcı olabilecek. Başarı, gerçek zamanlı müşteri verilerini kişiselleştirilmiş deneyimlere ve yenilikçi ürünlere dönüştürebilme yeteneğine bağlı olacak.
  • Baskı Altında Yol Almak: Jeopolitik ayrışma, ticaret savaşları ve değişen düzenlemelerle birlikte coğrafyanın önemi hiç olmadığı kadar arttı. Bölgesel dayanıklılığı en iyi şekilde yöneten şirketler, parçalanmış bir dünyada yolunu bulabilecekler. Otomotiv üreticileri ve tedarikçileri için bu durum, küresel entegrasyona dair uzun yıllardır süregelen kabulleri yeniden gözden geçirmeyi gerektiriyor.
  • Birlikte Başarmak: Otomotiv sektörünün geleceğini, ne zaman liderlik edeceğini, ne zaman iş birliği yapacağını bilen ve ağlar üzerinden değer yaratabilen şirketler şekillendirecek. Başarı, tedarik zincirini yönetmenin yanında ekosistemleri etkili bir şekilde koordine edebilmekle mümkün olacak.
Paylaş
KPMG' Yapay Zekâ Hakan Ölekli

Bilişim Kategorisinin En Yenileri

Yapay Zeka ve Otomasyon Mobil Ağları Nasıl Dönüştürüyor?
Yapay Zeka ve Otomasyon Mobil Ağları Nasıl Dönüştürüyor?
23 Eylül 2025 11:57
Bilişim Vadisi TEKNOFEST 2025’i ödüllerle tamamladı
Bilişim Vadisi TEKNOFEST 2025’i ödüllerle tamamladı
23 Eylül 2025 11:27
Penta Teknoloji ve NetApp’tan Yeni İş Birliği
Penta Teknoloji ve NetApp’tan Yeni İş Birliği
23 Eylül 2025 11:21
Sağlık sektöründe veri kaosu: Dijital dönüşümün önündeki büyük engel
Sağlık sektöründe veri kaosu: Dijital dönüşümün önündeki büyük engel
23 Eylül 2025 11:11
  Çarpık Kentleşmeden Çarpık Dijitalleşmeye: Şirketleri Bekleyen Yeni Riskler
  Çarpık Kentleşmeden Çarpık Dijitalleşmeye: Şirketleri Bekleyen Yeni Riskler
22 Eylül 2025 12:25
Yapay Zeka Dönüşümü İçin Güçlü İş Birliği: AI LAB Başlıyor
Yapay Zeka Dönüşümü İçin Güçlü İş Birliği: AI LAB Başlıyor
19 Eylül 2025 15:39
ICT MEDIA DERGİSİ EYLÜL 2025 SAYISI ÇIKTI!
Dergi

ICT MEDIA DERGİSİ EYLÜL 2025 SAYISI ÇIKTI!

Copyright © 2022. All Rights Reserved. Paragon Teknoloji

Webmail

play store app store

Bu websitesi Odeaweb sunucularında barındırılmaktadır.