Xiaomi, 2021 3. çeyrekte istikrarlı gelir ve kâr artışı açıkladı

Xiaomi, 2021 3. çeyrekte istikrarlı gelir ve kâr artışı açıkladı

Merkezinde Nesnelerin İnterneti (IoT) platformu ile birbirine bağlı akıllı telefonlar ve akıllı donanımlar bulunan bir tüketici elektroniği ve akıllı üretim şirketi olan Xiaomi Corporation, 30 Eylül 2021 tarihinde sona eren 2021 yılının ilk üç ve altı ayını içeren denetlenmemiş konsolide sonuçlarını açıkladı.

2021 yılının üçüncü çeyreğinde Xiaomi’nin toplam geliri,  bir önceki yıla göre %8,2 artarak 78,1 milyar RMB'ye ulaştı. Düzeltilmiş net kâr ise bir önceki yıla göre %87,4 artarak 5,2 milyar RMB oldu. Üçüncü çeyrekte Çin'deki teknoloji sektörüne yönelik küresel makro ortamı ve piyasa duyarlılığından etkilenen Xiaomi'nin cari dönemde gerçeğe uygun değer farkı kâr veya zarar üzerinden ölçülen uzun vadeli yatırımları, şirketin net kârı üzerinde önemli bir etkisi olan gerçekleşmemiş mali kayıplara neden oldu. Bu duruma rağmen Xiaomi'nin temel ticari karlılığı istikrarlı büyümesini sürdürdü. Xiaomi, her ikisi de istikrarlı büyümesini sürdüren toplam gelir ve düzeltilmiş net kâr ile mükemmel bir iş modeli ve operasyon sergiledi.

Diğer taraftan Xiaomi'nin dünya genelinde 30 günlük MIUI aktif kullanıcı sayısı 22 Kasım 2021 itibarıyla 500 milyonu aşarak Xiaomi'nin "Smartphone x AIoT" stratejisi açısından önemli bir dönüm noktasına ulaştı.

2021 yılının üçüncü çeyreğinde öne çıkan rakamlar:

  • Toplam gelir, yıllık %8,8 artışla 78,06 milyar RMB’ye ulaştı
  • Brüt kâr, yıllık %40,6 artışla 14,29 milyar RMB oldu.
  • IFRS dışı düzeltilmiş net kâr yıllık %254 artışla 5,18 milyar RMB’ye yükseldi.

Konuyla ilgili açıklama yapan Xiaomi Corporation sözcüsü şunları söyledi: "2021'in üçüncü çeyreğinde "Smartphone x AIoT" stratejimizi güçlendirmeye ve premium akıllı telefon pazarında ilerlememizi sürdürüyoruz. Akıllı telefon satışları açısından 11 ülke ve bölgede 1. sırada yer aldık. Premium pazarındaki rekabet gücümüzü daha da artırmak için ürün ve teknolojilerde inovasyonlara ve geliştirmelere devam ettik. İnternet hizmetlerinden elde ettiğimiz gelir son üç ayda yeni bir zirveye ulaştı. Ürünlerimizin temel rekabet gücünü destekleyen araştırma ve geliştirme faaliyetlerimize yatırım yapma kararlılığımızı devam ettiriyoruz." Diğer taraftan Xiaomi'nin dünya genelinde 30 günlük MIUI aktif kullanıcı sayısı itibarıyla 500 milyonu aşarak Xiaomi'nin "Smartphone x AIoT" stratejisi açısından önemli bir dönüm noktasına ulaştı.

Üç aylık performans değerlendirmesi

Üçüncü çeyrekte Xiaomi'nin kârlılığı, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 27,1 artan internet hizmetleri gelirinin 7,3 milyar RMB'ye ulaşmasıyla güçlenmeye devam etti.  İnternet hizmetleri segmentinin brüt kar marjı, geçen yılın aynı dönemine göre 13,1 puan artarak %73,6 oldu.

Grubun dünya genelinde internet kullanıcı sayısı üçüncü çeyrekte hızla genişlemeye devam etti. 22 Kasım 2021 itibarıyla, dünya genelinde MIUI aktif kullanıcı sayısı ilk kez 500 milyonu geçerek küresel genişleme sürecinde Xiaomi'nin önemi bir dönüm noktasına ulaşmasını sağladı. 2021 yılının Eylül ayında MIUI aylık aktif kullanıcı sayısı yıllık %32 artarak 485,9 milyona yükseldi. Çin'deki aylık aktif kullanıcı sayısı ise yıllık %16,4 artışla 127,3 milyona ulaştı. Kullanıcı sayısı art arda dört çeyrekte artış gösterdi. Eylül ayında Xiaomi akıllı TV ve Xiaomi Box kullanıcı sayısı yıllık %33 arttı. 30 Eylül 2021 itibarıyla ücretli TV abone sayısı bir önceki yıla göre %13,5 artışla 4,7 milyona ulaştı.

Üçüncü çeyrekte Xiaomi'nin reklam gelirleri, artan kullanıcı sayısı, premium akıllı telefon kullanıcılarının oranı ve daha güçlü para kazanma yetenekleri sayesinde bir önceki yıla göre %44,7 artarak 4,8 milyar RMB'ye ulaştı. Xiaomi'nin oyun geliri, yüksek kaliteli yeni oyunların güçlü performansı ve premium ve oyun akıllı telefonları tarafından yönlendirilen kullanıcı başına daha yüksek oyun ortalama geliri ("ARPU") sayesinde yıldan yıla %25,0 artarak 1,0 milyar RMB'ye ulaştı. Xiaomi'nin diğer katma değerli hizmetlerden elde ettiği gelir, üçüncü çeyrekte 1,6 milyar RMB'ye ulaştı. Bu yılın ikinci çeyreğinde, Xiaomi'nin Youpin e-ticaret platformu, rekabetçi fiyatlarla çok çeşitli yüksek kaliteli günlük ürünler sunan yeni tüketici markası Life Element'i piyasaya sundu. Son olarak Youpin, Kasım ayında kullanıcıların çevrimiçi alışveriş deneyimini sürekli olarak iyileştirmek için UP ücretli üyelik sistemini hayata geçirdi.

2021 yılının üçüncü çeyreğinde, yurtdışında internet hizmetlerinden elde edilen gelir bir önceki yıla göre %110 artarak 1,5 milyar RMB'ye yükselirken toplam internet hizmetleri gelirinin %19,9’unu oluşturdu. Grup, ileriye dönük olarak küresel iş ortaklıklarını genişletmeye, derinleştirmeye ve Çin dışındaki pazarlarda yeni internet hizmeti tekliflerini aktif olarak sunmaya devam edecek.

Xiaomi, ürünlerinin temel rekabet gücünü artıran araştırma ve geliştirme faaliyetlerine yatırım yapmaya devam ediyor. Yılın ilk üç çeyreğinde, grubun kümülatif araştırma ve geliştirme harcamaları yıllık %51,4 artışla 9,3 milyar RMB'ye ulaştı. Şirket Eylül ayında görselleştirilmiş bilgi ekranı ve etkileşimli özelliklere sahip akıllı gözlük ürününü tanıttı. Kasım ayında, yoğun kullanımda akıllı telefonun ısı dağılımını iyileştiren Loop LiquidCool teknolojisini kullanıma sundu. 30 Eylül itibarıyla, Xiaomi'nin araştırma ve geliştirme ekibinde çalışan sayısı 13.919'a ulaşarak toplam çalışan sayısının %44'ünden fazlasını oluşturdu.

11 ülke ve bölgede akıllı telefon satışlarıyla yurtdışından elde edilen gelir arttı

Xiaomi'nin Çin dışındaki pazarlardan elde ettiği gelir, 2021'in üçüncü çeyreğinde 40,9 milyar RMB'ye ulaştı ve toplam gelirin %52,4'ünü oluşturdu. Ana bileşen tedarikinde dünya genelinde yaşanan sıkıntılara rağmen şirket, küresel pazar kaynak tahsisini optimize ederek ve kanallarını yerel pazar koşullarına göre güçlendirerek pazardaki konumunu sağlamlaştırdı. Canalys'e göre Xiaomi, üçüncü çeyrekte akıllı telefon satışlarında 11 ülke ve bölgede 1 numara olurken dünya genelinde 59 ülke ve bölgede ilk beş arasında yer aldı.

Xiaomi, üçüncü çeyrekte küresel pazardaki varlığını güçlendirmeye devam etti. Xiaomi, Canalys'e göre 2021'in üçüncü çeyreğinde %21,5 akıllı telefon pazar payıyla Avrupa'da 2. sırada yer aldı. Batı Avrupa'da Xiaomi'nin akıllı telefon pazar payıyla %17'ye ulaşırken satışlar açısından ilk üç içinde yer aldı. Orta ve Doğu Avrupa'da %28,7 pazar payıyla 2. sırada yer aldı. Xiaomi, üçüncü çeyrekte Hindistan hariç yurtdışı pazarlarda mobil telefon operatörü kanalları üzerinden 6,8 milyondan fazla akıllı telefon sattı. Satışlar, bir önceki yıla göre %130'un üzerinde bir artış gösterdi. Canalys'e göre, Batı Avrupa'daki mobil telefon operatörü kanallarında 2020'nin üçüncü çeyreğinde %4,6 olan Xiaomi'nin akıllı telefon pazar payı, 2021'in üçüncü çeyreğinde %13'e yükseldi.

Xiaomi aynı zamanda gelişen pazarlardaki rekabet gücünü güçlendirmeye devam etti. Canalys'e göre üçüncü çeyrekte Xiaomi'nin Latin Amerika, Orta Doğu ve Afrika'daki pazar payları sırasıyla %11,5, %16,3 ve %7,3'e ulaştı. Xiaomi, Hindistan'da akıllı telefon satışlarında art arda 16 çeyrektir 1 numaralı konumunu korumaya devam etti.

Xiaomi, premium pazardaki gelişmeler sonucunda üçüncü çeyrekteki telefon satışlarında 3. sırada yer aldı

Üçüncü çeyrekte, ana bileşenlerin tedarikinde yaşanan sıkıntılara rağmen grubun dünya genelinde akıllı telefon satışları 43,9 milyona ulaştı. Canalys'e göre grup, üçüncü çeyrekte akıllı telefon satışlarındaki %13,5 pazar payıyla 3. sırada yer aldı. Grubun akıllı telefon satışlarından elde ettiği gelir, bir önceki yıla göre %4,4 arttı ve %12,8 brüt kar marjı ile 47,8 milyar RMB'ye ulaştı.

Kullanıcı segmentasyonu stratejisi ve yeni ürünler sayesinde grup kullanıcı tabanını daha da genişletti. Bu yıl piyasaya sunulan yeni akıllı telefonların yarısından fazlasını yeni Xiaomi kullanıcıları satın aldı. Şirket Eylül ayında yeni Xiaomi Civi serisini tanıttı ve kullanıcılar seriye büyük ilgi gösterdi. 

2021 yılının ilk üç çeyreğinde Çin'de 3.000 RMB veya üzeri, yurtdışı pazarlarda 300 euro veya eşdeğeri olan Xiaomi akıllı telefonların dünya genelinde satışları 18 milyona ulaşarak toplam satışların yüzde 12'sinden fazlasını oluşturdu. Çin dışı pazarlarda 300 euro veya üzeri fiyatlarla satılan akıllı telefonların toplam satışı üçüncü çeyrekte başta Latin Amerika, Batı Avrupa ve Orta Doğu'da olmak üzere yıllık %180'in üzerinde artış gösterdi.

Kasım ayında gerçekleştirilen Bekarlar Günü Alışveriş Festivali'nde Xiaomi ve Redmi marka akıllı telefonlar Tmall.com, JD.com ve Suning.com'da satış hacmi açısından 1. sırada yer aldı. Grubun premium akıllı telefonları, Tmall.com ve JD.com'da 4.000 RMB'nin üzerindeki Android akıllı telefonlar arasında da 1 numara oldu. Ayrıca alışveriş festivali sırasında, Xiaomi akıllı telefonların çevrimdışı kanallardan toplam satış hacmi, geçen yıla göre %110'dan fazla arttı.

Xiaomi’nin IoT ve yaşam tarzı ürünleri segmentinden elde ettiği gelir, 2021'in üçüncü çeyreğinde yıllık %15,5 artarak 20,9 milyar RMB oldu. Grubun Çin dışında IoT ve yaşam tarzı ürünlerinden elde ettiği gelir, deniz taşımacılığı lojistiğinde yaşanan zorluklara rağmen yeni bir rekora ulaştı.

Üçüncü çeyrekte, dünya genelinde TV satışlarında yaşanan yıldan yıla düşüşe rağmen, Xiaomi'nin dünya genelinde akıllı TV satışlarından elde ettiği gelir %19,5 artarak 3 milyona ulaştı. All View Cloud'a ("AVC") göre üçüncü çeyrekte şirket, Çin’deki TV satışlarında arka arkaya 11 çeyrektir 1. sırada, küresel olarak ise ilk beş arasında yer almaya devam etti.

Xiaomi ayrıca kullanıcıların sağlıklı ve konforlu bir yaşam ortamı yaratmalarına yardımcı olmak için premium akıllı ev aletleri kategorilerini genişletti. Üçüncü çeyrekte Xiaomi, Xiaomi 550L Dört Kapılı Akıllı Buzdolabı ve Xiaomi Mini Çamaşır Makinesi dahil olmak üzere çeşitli akıllı ev aletlerini piyasaya sundu. Xiaomi'nin akıllı havalandırmaya sahip klimaları da oldukça iyi performans gösterdi. Kasım ayında gerçekleştirilen Bekarlar Günü Alışveriş Festivali'nde Xiaomi'nin toplam ev aletleri satışları JD.com'da 3. sırada yer aldı.

Xiaomi’nin AIoT platformu genişlemeye devam etti. 30 Eylül 2021 itibarıyla, AIoT platformuna bağlı IoT cihazlarının (akıllı telefonlar, tabletler ve dizüstü bilgisayarlar hariç) sayısı ilk kez 400 milyonu aştı. AIoT platformuna (akıllı telefonlar, tabletler ve dizüstü bilgisayarlar hariç) bağlı beş veya daha fazla cihaza sahip kullanıcı sayısı 8 milyonu aştı.

Xiaomi, bu yıl perakende alanındaki büyüme çalışmalarını hızlandırdı ve çevrimdışı kanalları hızla genişletirken çevrimiçi kanallardaki liderliğini daha da sağlamlaştırdı. Xiaomi'nin Çin'deki toplam perakende mağaza sayısı 10.000'i aştı. Xiaomi, düşük seviyeli pazar penetrasyonunun daha da büyümesinin, Grubun Çin'de daha fazla kullanıcıya hizmet vermesine olanak tanıyacağını umuyor.